http://darinzanyarth.forumotion.com

for Darin Zanyar Thai fans

HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 

2008-09-02*

Go down 
AuthorMessage
InsanityNUT
Admin

PostSubject: 2008-09-02*   Fri Dec 04, 2009 9:59 pm

Hej!
Hej!
Jag har börjat upptäcka en massa gamla låtar igen, finns så mycket bra från förr som man glömmer bort. Både pop och klassiskt. Allt från Mary J. Blige till Chopin. Finns mycket nytt som är bra också, jag brukar ofta gå in på i-tunes och leta efter ny musik jag inte hört. Gillar nya Pussycat Dolls låten, Darkchild som proddat den. Han slutar aldrig imponera. Ludovico Einaudi har bra moderna klassiska låtar, min favorit är Monday. Lyssnar just nu på Sade – Lovers rock skivan.
Det var kul att köra bil i Europa för jag hade på radion nästan hela tiden när jag satt i bilen. I varje land spelades annorlunda musik. I Frankrike spelades mest house, pop och R&B musik, mycket David Guetta och Kat DeLuna, t.o.m. i de små byarna haha, coolt va? Det var som våra storstäder i Sverige där man hör mycket Nrj låtar.
Något jag tyckte var konstigt där nere som jag fick reda på var att det är lag på att minst 50 % av musiken som spelas på radion där måste vara från Frankrike.
I Tyskland spelades mest 80-tals låtar på radion. Där hade dem så sjukt många radiostationer.
Resten vet jag inte, då lyssnade jag på Nelly Furtados Loose skiva hela tiden och One Republics Dreaming out loud skiva.
När jag gillar en låt eller en skiva så kan jag lyssna på den hur många gånger som helst utan att tröttna, men folk som är med mig blir helt galna hehe.

สวัสดี!
ฉันเพิ่งเจอเพลงเก่ามากมายอีกแล้ว เป็นเพลงที่ดีมากๆในอดีตที่เราลืมไปแล้ว ทั้งเพลงป๊อบทั้งคลาสสิก ทั้งหมดตั้งแต่ Mary J. Blige ถึง Chopin เพลงใหม่ๆก็ดีเหมือนกันนะ ฉันมักจะเข้า i-tunes ไปหาเพลงใหม่ๆที่ไม่เคยฟัง อย่างเช่น Pussycat Dolls จนถึง Darkchild ,Ludovico Einaudi มีเพลงโมเดิร์นคลาสสิกดีๆ เพลงที่ฉันชอบที่สุดคือ Monday.
ตอนนี้ที่กำลังฟังอยู่คือ Sade - Lovers rock
มันสนุกมากเลยนะที่ได้ขับรถไปทั่วยุโรป ฟังเพลงไปตลอดเวลาบนรถ ในแต่ละประเทศก็เล่นเพลงแตกต่างกันไป ในฝรั่งเศสมักจะเล่นเพลงพื้นบ้าน ป๊อป อาร์แอนด์บี ส่วนใหญ่ก็ David Guetta กับ Kat DeLuna แม้ว่าจะเป็นในหมู่บ้านเล็กๆก็ตาม เจ๋งใช่มั้ยล่ะ? เหมือนอยู่ในเมืองใหญ่ๆที่สวีเดน คนส่วนใหญ่จะได้ฟังแต่ เพลงNrj
ทุกสิ่งที่ฉันคิดมันดูประหลาดหลุดโลก แต่อย่างน้อยที่ฉันได้รู้คือ 50เปอร์เซ็นต์ของเพลงที่เปิดตามวิทยุก็ยังอยู่ภายใต้กฎหมายล่ะนะ ที่ฝรั่งเศส
ในเยอรมันมีเพลงยุค80ตามวิทยุเยอะไปหมดจนเอียน
แต่ที่ฉันฟังคือ Nelly Furtado Loose CD ตลอดเวลา กับ One Republic อัลบั้ม Dreaming Out Loud
เมื่อคุณชอบเพลงหรืออัลบั้มนึง คุณก็จะฟังได้กี่ครั้งก็ได้ที่คุณต้องการโดยที่ไม่เบื่อเลย แต่คนที่อยู่กับฉันตอนนี้เป็นบ้าไปแล้ว อิๆ
Back to top Go down
View user profile http://darinzanyarth.forumotion.com

2008-09-02*
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Stevie Wonder DVD Live at the AEG Arena London 2008
» Killamanjaro Live In Canada Bootleg (2008)
» Aba Shanti & Cultural Warriors: Bristol. 25th April 2008
» Jah Shaka: Silverspoons, Wembley. 2008
» One Love (Italy) vs Sentinel (Germany) 2008